ODLUKA o raspoređivanju sredstava za financiranje političkih stranaka i člana s liste grupe birača zastupljenih u Općinskom vijeću Općine Kistanje za 2019.g.

Na temelju članka 3.stavka 2. i članka 7. stavka 2. Zakona o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe ("Narodne novine", broj 24/11, 61/11, 27/13, 02/14,96/16,70/17) i članka 32. Statuta Općine Kistanje ("Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije",broj 8/09,15/10,4/13,2/18), Općinsko vijeće Općine Kistanje na 11.sjednici od 31.siječnja 2019.g., donosi

O D L U KU 
o raspoređivanju sredstava za financiranje političkih stranaka i člana s liste grupe birača zastupljenih u Općinskom vijeću Općine Kistanje za 2019.g.

 

Članak 1.

Ovom Odlukom raspoređuju se sredstva za financiranje političkih stranaka i člana s liste grupe birača zastupljenih u  Općinskom vijeću Općine Kistanje (u daljnjem tekstu: Općinsko vijeće) za 2019. godinu koja se osiguravaju u Proračunu  Općine Kistanje  za 2019. godinu.

Članak 2.

Pravo na redovito godišnje financiranje imaju političke stranke koje imaju najmanje jednog vijećnika u Općinskom  vijeću Općine Kistanje i član  Općinskog vijeća Općine Kistanje izabran s liste grupe birača .

Članak 3.

Proračunom Općine Kistanje za 2019.godinu osigurano je 50.000,00 kuna za rad  političkih stranaka  i člana izabranog s liste grupe birača zastupljenih u Općinskom vijeću Općine Kistanje.

Članak 4.

Za svakog člana Općinskog vijeća Općine Kistanje utvrđuje se jednaki iznos sredstava tako da svakoj pojedinoj političkoj stranci pripadaju sredstva razmjerno broju njenih članova u Općinskom vijeću Općine Kistanje, odnosno svakom izabranom članu s liste grupe birača pripada jednak iznos.
Za svaku vijećnicu u Općinskom vijeću, kao pripadnici podzastupljenog spola, utvrđuje se uvećana naknada u visini od 10% u odnosu na naknadu vijećnika.

Članak 5.


Svakom vijećniku pripada 313,28 kuna mjesečno, a svakom vijećniku podzastupljenog spola pripada mjesečno 344,61 kuna.

Članak 6.


Kao podaci o stranačkoj pripadnosti članova Općinskog vijeća Općine Kistanje uzimaju se podaci o stranačkoj pripadnosti članova Općinskog vijeća Općine Kistanje nakon provedenih lokalnih izbora i konstituiranja Općinskog vijeća Općine Kistanje.

Članak 7.


Ukoliko tijekom proračunske godine, pojedini vijećnik/ vijećnica ili više njih, napuste ili promijene članstvo u političkoj stranci, financijska sredstva koja se raspoređuju sukladno ovoj odluci  ostaju političkoj stranci kojoj je zastupnik pripadao u trenutku konstituiranja Općinskog  vijeća.
U slučaju udruživanja dviju ili više političkih stranaka, financijska sredstva koja se raspoređuju sukladno prethodnom članku ove Odluke, pripadaju političkoj stranci koja je pravni slijednik političkih stranaka koje su udruživanjem prestale postojati.
Političkoj se stranci u tijeku proračunske godine mogu povećati odnosno smanjiti financijska sredstva propisana ovom Odlukom ukoliko dođe do promjene broja članova Općinskog vijeća iz reda pod zastupljenog spola koje ta politička stranka ima u Općinskom vijeću.

 

Članak 8.

Političkim strankama i članovima Općinskog vijeća Općine Kistanje izabranih s liste grupe birača zastupljenih u Općinskom vijeću Općine Kistanje  raspoređuju se sredstva u Proračunu Općine Kistanje za 2019.godinu na način utvrđen u članku 3. i 5.ove Odluke u iznosima kako slijedi:


Red.

Politička stranka

Broj vijećnika/ca

Tromjesečni iznos

Ukupno tromjesečno

Ukupno za razdoblje
I-XII/2019.g.

Broj

žene

muški

žene

muški

1

SDSS

3

6

3.101,50

5.639,00

8.740,50

34.962,00

2

HDZ

0

3

0

2.819,50

2.819,50

11.278,00

3

Lista grupe birača

0

1

0

940,00

940,00

3.760,00

UKUPNO:

3.101,50

9.398,50

12.500,00

50.000,00

 

Članak 9.

Sredstva  iz ove Odluke  doznačuju se na žiro račun  političke stranke-ogranka političke stranke otvoren za njezino redovito financiranje djelatnosti, odnosno na poseban račun člana Općinskog vijeća Općine Kistanje izabranog s liste grupe birača otvoren za njegovo redovito financiranje , tromjesečno u jednakim iznosima, o čemu političke stranke odnosno izabrani član Općinskog vijeća Općine Kistanje s liste grupe birača  pismeno obavještava  Jedinstveni upravni odjel Općine Kistanje .

Članak 10.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana nakon objave  u "Službenom vjesniku Šibensko-kninske županije",a primjenjivat će se u 2019.g.


KLASA:402-08/19-01/1
URBROJ:2182/16-01-19-2
Kistanje,31.siječnja 2019.g.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KISTANJE
PREDSJEDNIK
Marko Sladaković

ODLUKA O KOMUNALNOM DOPRINOSU

Na temelju članka 78. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine", broj 68/2018 i 110/18-odluka USRH) i članka 32. Statuta Općine Kistanje („Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije“, broj 8/09, 15/10, 4/13 i 2/18), Općinsko vijeće Općine Kistanje, na 11. sjednici održanoj 31.siječnja  2019. godine, donosi

ODLUKU O KOMUNALNOM DOPRINOSU
I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.
Ovom Odlukom određuju se:
- obveznici plaćanja komunalnog doprinosa,
- područja zona u Općini Kistanje, ovisno o pogodnosti položaja određenog područja i stupnja opremljenosti objektima i uređajima komunalne infrastrukture za obračun komunalnog doprinosa,
- jedinična vrijednost komunalnog doprinosa po vrsti objekata i uređaja komunalne infrastrukture po pojedinim zonama u kunama po m3 građevine,
- način i rokove plaćanja komunalnog doprinosa,
- opći uvjeti i razlozi zbog kojih se u pojedinim slučajevima može odobriti djelomično ili potpuno oslobađanje plaćanja komunalnog doprinosa,
- pravo investitora na povrat uplaćenog komunalnog doprinosa.

Članak 2.
Komunalni doprinos je novčano javno davanje koje se plaća za korištenje komunalne infrastrukture na području cijele jedinice lokalne samouprave i položajne pogodnosti građevinskog zemljišta u naselju prilikom građenja ili ozakonjenja građevine, ako Zakon o komunalnom gospodarstvu ne propisuje drukčije.
Komunalni doprinos je prihod proračuna Općine Kistanje koji se koristi samo za financiranje građenja i održavanja komunalne infrastrukture.

II. OBVEZNICI PLAĆANJA KOMUNALNOG DOPRINOSA

Članak 3.
Komunalni doprinos plaća vlasnik zemljišta na kojem se gradi građevina ili se nalazi ozakonjena građevina, odnosno investitor ako je na njega pisanim ugovorom prenesena obveza plaćanja komunalnog doprinosa (u daljnjem tekstu: Obveznik).
Ukoliko ima više suvlasnika na zemljištu na kojem se gradi građevina ili se nalazi građevina koja se rekonstruira, onda se komunalni doprinos mora utvrditi za svakog suvlasnika zasebno, razmjerno njegovom suvlasničkom udjelu u vlasništvu zemljišta, a ukoliko je obveza plaćanja komunalnog doprinosa prenijeta na više investitora ugovorom, komunalni doprinos će se utvrditi za svakog investitora u jednakom dijelu, osim ako razmjerni udio svakog investitora u plaćanju komunalnog doprinosa nije ugovorom s vlasnikom utvrđen tako da je udio svakog investitora drugačiji.
Komunalni doprinos za ozakonjenje zgrade koja je u vlasništvu više suvlasnika plaća zasebno svaki suvlasnik razmjerno svojem suvlasničkom udjelu u zgradi suglasno Zakonu o postupanju s nezakonito izgrađenim zgradama („Narodne novine“ broj 86/12, 143/13 i 65/17).  
Općina Kistanje ne plaća komunalni doprinos na svom području.

Članak 4.
Komunalni doprinos za zgrade obračunava se množenjem obujma zgrade koja se gradi ili je izgrađena izraženog u kubnim metrima (m3) s jediničnom vrijednošću komunalnog doprinosa u zoni u kojoj se zgrada gradi ili je izgrađena.
Komunalni doprinos za otvorene bazene i druge otvorene građevine te spremnike za naftu i druge tekućine s pokrovom čija visina se mijenja obračunava se množenjem tlocrtne površine građevine koja se gradi ili je izgrađena izražene u četvornim metrima (m2) s jediničnom vrijednošću komunalnog doprinosa u zoni u kojoj se građevina gradi ili je izgrađena.

Članak 5.

Ako se postojeća zgrada uklanja zbog građenja nove zgrade ili ako se postojeća zgrada dograđuje ili nadograđuje, komunalni doprinos obračunava se na razliku obujma zgrade u odnosu na prijašnji obujam zgrade.
Ako je obujam zgrade koja se gradi manji ili jednak obujmu postojeće zgrade koja se uklanja, ne plaća se komunalni doprinos, o čemu nadležno tijelo donosi rješenje kojim se utvrđuje da ne postoji obveza plaćanja komunalnog doprinosa. Odredbe ovog članka na odgovarajući se način primjenjuju i na obračun komunalnog doprinosa za građevine koje nisu zgrade te na obračun komunalnog doprinosa za ozakonjene građevine.

III. PODRUČJA ZONA ZA PLAĆANJE KOMUNALNOG DOPRINOSA

Članak 6.

U Općini Kistanje ovisno o pogodnosti položaja određenog područja i stupnja opremljenosti objektima i uređajima komunalne infrastrukture, određuju se ukupno 3 (tri) zone i to: 1. (prva), 2. (druga) i 3. (treća), pri čemu se smatra da 1. zona ima najpogodniji položaj, a ostale zone imaju manje pogodne položaje, prema navedenom numeričkom redoslijedu.

Članak 7.

U smislu članka 6. ove Odluke, područje općine Kistanje dijeli na sljedeće zone:
1. (prva) zona-Kistanje i Đevrske (centar),
2. (druga) zona-Varivode, Smrdelje, Kakanj, Ivoševci, Zečevo, Gošić, Krnjeuve, Đevrske (Nožice, Gornje Polje, Donji Ležaići, Gornji Ležaići i Đevrske selo) , Nunić, Biovičino Selo, Kolašac, Modrino Selo.
3. (treća) zona- Parčić

IV. JEDINIČNA VRIJEDNOST KOMUNALNOG DOPRINOSA

Članak 8.

Jedinična vrijednost komunalnog doprinosa određuje se po m3 (prostornom metru) građevine koja se gradi na građevnoj čestici prema vrsti objekta i uređaja komunalne infrastrukture i pojedinim zonama te iznosi:  
1. za prvu zonu 9,00 kn,
2. za drugu zonu 6,50 kn,
3. za treću zonu 4,00 kn.
Za podnositelje zahtjeva za ozakonjenje nezakonito izgrađenih zgrada koji su zahtjev podnijeli  do 30. lipnja 2018. godine, a sukladno Zakonu o postupanju sa nezakonito izgrađenim zgradama („Narodne novine“ broj 86/12, 143/13 i 65/17) utvrđuje se jedinična cijena komunalnog doprinosa po m3 za pojedine zone i namjene objekta, koji se plaća jednokratno i iznosi:
1. za prvu zonu 2,00 kn,
2. za drugu zonu 1,50 kn,
3. za treću zonu 1,00 kn,

V. NAČIN OBRAČUNA I NAČIN PLAĆANJA KOMUNALNOG DOPRINOSA

Članak 9.

Visina komunalnog doprinosa utvrđuje se umnoškom jedinične vrijednosti komunalnog doprinosa iz članka 8. ove Odluke i obujma građevine.

Članak 10.

Visina komunalnog doprinosa utvrđuje se rješenjem kojeg donosi jedinstveni upravni odjel Općine Kistanje.
Rješenje iz stavka 1. ovog članka temeljem ove Odluke donosi se u postupku pokrenutom po službenoj dužnosti ili po zahtjevu stranke.
Rješenje o komunalnom doprinosu donosi se po pravomoćnosti građevinske dozvole odnosno rješenja o izvedenom stanju, a u slučaju građenja građevina koje se prema posebnim propisima grade bez građevinske dozvole nakon prijave početka građenja ili nakon početka građenja.
Iznimno od prethodnog stavka, rješenje o komunalnom doprinosu za skladište i građevinu namijenjenu proizvodnji donosi se po pravomoćnosti uporabne dozvole odnosno nakon što se građevina te namjene počela koristiti, ako se koristi bez uporabne dozvole.

Članak 11.

Rješenje o komunalnom doprinosu sadrži:
1. podatke o obvezniku komunalnog doprinosa,
2. iznos sredstava komunalnog doprinosa koji je obveznik dužan platiti,
3. obvezu, način i rokove plaćanja komunalnog doprinosa,
4. prikaz načina obračuna komunalnog doprinosa za građevinu koja se gradi ili je izgrađena s iskazom obujma odnosno površine građevine i jedinične vrijednosti komunalnog doprinosa.
Rješenje o komunalnom doprinosu koje nema sadržaj propisan prethodnim stavkom ovog članka, ništavo je.

Članak 12.

Rješenje o komunalnom doprinosu donosi se i ovršava u postupku i na način propisan zakonom kojim se kojim se uređuje opći odnos između poreznih obveznika i poreznih tijela koja primjenjuju propise o porezima i drugim javnim davanjima, ako Zakonom o komunalnom gospodarstvu nije propisano drukčije.
Protiv rješenja o komunalnom doprinosu i rješenja o njegovoj ovrsi, rješenja o njegovoj izmjeni, dopuni, ukidanju ili poništenju, rješenja o odbijanju ili odbacivanju zahtjeva za donošenje tog rješenja te rješenja o obustavi postupka može se izjaviti žalba upravnom tijelu Šibensko-kninske županije nadležnom za poslove komunalnog gospodarstva.

Članak 13.

Komunalni doprinos plaća se odjednom. Na zahtjev obveznika komunalnog doprinosa može mu se odobriti obročno plaćanje. Obveza plaćanja komunalnog doprinosa po rješenju počinje teći od dana izvršnosti rješenja iz članka 10. ove Odluke te je obveznik dužan platiti komunalni doprinos u roku 15 dana od dana izvršnosti.
Ako obveznik komunalnog doprinosa ne izvrši svoju dospjelu obvezu iz rješenja o komunalnom doprinosu, naplata dugovanja ostvarit će se sukladno odredbama o prisilnoj naplati potraživanja.
Članak 14.

Obveznik plaćanja komunalnog doprinosa može ostvariti pravo na obročnu otplatu komunalnog doprinosa prilikom utvrđivanja obveze plaćanja komunalnog doprinosa ili ukoliko u roku od 15 dana od primitka rješenja o komunalnom doprinosu dostavi pisani zahtjev Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Kistanje s dokazima o ispunjenju uvjeta iz članka 15. ove Odluke.

Članak 15.

Obvezniku plaćanja komunalnog doprinosa koji podnese zahtjev za obročno plaćanje komunalnog doprinosa, uz uvjet da je podmirio sva dospjela dugovanja prema Općini Kistanje, Jedinstveni upravni odjel odobrit će plaćanje komunalnog doprinosa, s rokom otplate maksimalno do 24 mjeseca.
Na dospjeli neplaćeni iznos komunalnog doprinosa plaća se zakonska zatezna kamata.
Za obročno plaćanje obveznik komunalnog doprinosa dužan je dostaviti odgovarajuće sredstvo osiguranja (garanciju banke, upis hipoteke na nekretninu, bjanko zadužnicu i dr.), a poradi osiguranja naplate cjelokupne tražbine Općine Kistanje s osnova komunalnog doprinosa.

 

Članak 16.

Obveznik komunalnog doprinosa može zatražiti prekid obročnog plaćanja i preostali iznos komunalnog doprinosa platiti odjednom.
Potvrdu o plaćenom komunalnom doprinosu izdaje jedinstveni upravni odjel koji donosi rješenje o komunalnom doprinosu tek kad se ispune sve obveze koje su utvrđene istim.

Članak 17.

Investitor, obveznik plaćanja komunalnog doprinosa može snositi troškove gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture iz Zakona o komunalnom gospodarstvu, za koje stječe pravo da mu se ti troškovi priznaju u iznos komunalnog doprinosa na osnovu suglasnosti Načelnika ili Općinskog vijeća (ovisno o vrijednosti) i uz uvjete koji su utvrđeni ugovorom između obveznika komunalnog doprinosa i Općine Kistanje.

VI. OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA KOMUNALNOG DOPRINOSA

Članak 18.

               Općina Kistanje može odobriti potpuno ili djelomično oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa u slijedećim slučajevima:

  • Potpuno se oslobađaju plaćanja komunalnog doprinosa:
  • Općina Kistanje, pravna osoba u vlasništvu Općine Kistanje ili se izgradnja u cijelosti financira iz proračuna Općine Kistanje,
  • Republika Hrvatska, Vlada Republike Hrvatske i njena Ministarstva, Županija i vjerske zajednice ako su investitori gradnje,
  • Sva stambena izgradnja koja se provodi na području općine Kistanje kroz program stambenog zbrinjavanja na područjima posebne državne skrbi i
  • Investitori u slučajevima građenja, rekonstrukcije i održavanja javnih cesta.
  • Potpuno ili djelomično od plaćanja komunalnog doprinosa oslobađaju se:
  • Investitori koji grade građevine i objekte namijenjene zdravstvenoj djelatnosti, socijalnoj skrbi, kulturi, tehničkoj kulturi, sportu, predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju,
  • Investitori koji grade poslovne objekte namijenjene proizvodnim, trgovačkim i sličnim djelatnostima, u cilju poticanja poduzetništva.

          Osobe koje ostvaruju pravo na potpuno ili djelomično oslobađanje od plaćanja komunalnog doprinosa za izgradnju stambene obiteljske kuće, svoje pravo mogu ostvariti samo jednom te uz zahtjev za oslobađanje plaćanja komunalnog doprinosa prilaže pisanu izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika da nisu stambeno zbrinuti i da nemaju u vlasništvu drugu obiteljsku kuću ili stan na području Republike Hrvatske.
Investitor koji gradi poslovni objekt namijenjen proizvodnim, trgovačkim i sličnim djelatnostima, u cilju poticanja poduzetništva, dužan je uz zahtjev za oslobođenje plaćanja komunalnog doprinosa dostaviti Općini Kistanje ovjerenu bjanko zadužnicu na iznos od 50.000,00 kuna.
Ukoliko investitor gradnje poslovnog objekta namijenjenog proizvodnim, trgovačkim i sličnim djelatnostima, u cilju poticanja poduzetništva, u roku od godinu dana od dana dobivanja uporabne dozvole za izgrađenu građevinu u istoj ne započne sa proizvodnjom, Općina Kistanje će donijeti odgovarajuće rješenje o plaćanju komunalnog doprinosa radi naplate istog. U slučaju da investitor izgradnje takvog objekta, odnosno vlasnik izgrađenog objekta ne bude izvršio plaćanje po donesenom rješenju o komunalnom doprinosu, naplata će se izvršiti putem ranije dane ovjerene bjanko zadužnice.
Odluku o potpunom ili djelomičnom oslobađanju od plaćanja komunalnog doprinosa odlučuje općinski načelnik, na zahtjev investitora, odnosno vlasnika građevne čestice na kojoj se građevina radi.

Članak 19.

          Sredstva iz kojih će se namiriti iznos komunalnog doprinosa u slučajevima iz članka 18. ove odluke osigurati će se u proračunu Općine Kistanje iz drugih izvora proračuna.

 

VII. PRAVO INVESTITORA NA POVRAT UPLAĆENOG KOMUNALNOG DOPRINOSA
Članak 20.
Investitor ima pravo na povrat uplaćenog komunalnog doprinosa u slučaju da Općina Kistanje ne izgradi objekte i uređaje komunalne infrastrukture utvrđene rješenjem o komunalnom doprinosu najkasnije u roku od dvije godine od dana izvršnosti rješenja.
Obveznik komunalnog doprinosa odnosno investitor u slučaju iz odredbe stavka 1. ovog članka nema pravo na kamatu od dana uplate komunalnog doprinosa do dana određenog rješenjem za povrat doprinosa.
Pravo na povrat uplaćenog komunalnog doprinosa ostvaruje se razmjerno u odnosu na izgrađenost objekta i uređaja komunalne infrastrukture i ostvareni priliv sredstava na dan stjecanja prava iz stavka 1. ovog članka. Zahtjev za povrat uplaćenog komunalnog doprinosa podnosi se u pisanoj formi, nakon isteka roka iz stavka 1. ovog članka. O zahtjevu za povrat uplaćenog komunalnog doprinosa Jedinstveni upravni odjel Općine Kistanje odlučuje rješenjem.

VIII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 21.

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o komunalnom doprinosu Općine Kistanje („Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije“ broj 4/13).

Članak 22.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom vjesniku Šibensko-kninske županije“.

 

 

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KISTANJE
   PREDSJEDNIK
Marko Sladaković

 

KLASA: 350-06/19-01/1
URBROJ: 2182/16-01-19-1
Kistanje,  31.siječnja2019. godine

ODLUKA o komunalnoj naknadi

Na temelju članka 95. Zakona o komunalnom gospodarstvu („Narodne novine“, broj 68/18 i 110/18-odluka USRH) i članka 32. Statuta Općine Kistanje („Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije“ broj 8/09.,15/10.,  4/13 i 2/18), Općinsko vijeće Općine Kistanje na 11.sjednici održanoj 31.siječnja 2019.godine,  donijelo je:

 

ODLUKU
o komunalnoj naknadi

 

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom Odlukom utvrđuju se uvjeti i mjerila za plaćanje komunalne naknade na području Općine Kistanje, i to:

način obračuna komunalne naknade,
naselja u Općini Kistanje u kojima se naplaćuje komunalna naknada,
– područja zona u Općini Kistanje
– koeficijent zona (Kz) za pojedine zone,
– koeficijent namjene (Kn) za nekretnine za koje se plaća komunalna naknada,
– obveznici plaćanja komunalne naknade;
– rokovi plaćanja komunalne naknade,
– nekretnine važne za Općinu Kistanje koje se u potpunosti ili djelomično, oslobađaju od plaćanja komunalne naknade,
– opći uvjeti i razlozi zbog kojih se u pojedinim slučajevima može odobriti potpuno ili djelomično oslobađanje od plaćanja komunalne naknade,

Članak 2.

Komunalna naknada je novčano javno davanje koje se plaća za održavanje komunalne infrastrukture.
Komunalna naknada je prihod proračuna Općine Kistanje koji se koristi za financiranje održavanja i građenja komunalne infrastrukture, a može se koristiti i za financiranje građenja i održavanja objekata predškolskog, školskog, zdravstvenog i socijalnog sadržaja, javnih građevina sportske i kulturne namjene te poboljšanja energetske učinkovitosti zgrada u vlasništvuOpćine Kistanje, ako se time ne dovodi u pitanje mogućnost održavanja i građenja komunalne infrastrukture.
Članak 3.

            Komunalna naknada plaća se za stambeni prostor, garažni prostor, poslovni prostor, građevinsko zemljište koje služi obavljanju poslovne djelatnosti i neizgrađeno građevinsko zemljište.
Komunalna naknada plaća se za nekretnine iz stavka 1. ovoga članka koje se nalaze na području na kojem se najmanje obavljaju komunalne djelatnosti održavanja nerazvrstanih cesta i održavanja javne rasvjete te koje je opremljeno najmanje pristupnom cestom, niskonaponskom električnom mrežom i vodom prema mjesnim prilikama te čini sastavni dio infrastrukture Općine Kistanje.
Građevinskim zemljištem koje služi obavljanju poslovne djelatnosti smatra se zemljište koje se nalazi unutar ili izvan granica građevinskog područja, a na kojemu se obavlja poslovna djelatnost.
Neizgrađenim građevinskim zemljištem smatra se zemljište koje se nalazi unutar granica građevinskog područja na kojemu se u skladu s propisima kojima je uređuje prostorno uređenje i gradnja mogu graditi zgrade stambene ili poslovne namjene, a na kojemu nije izgrađena zgrada ili na kojemu postoji privremena građevina za čiji izgradnju nije potrebna građevinska dozvola. Neizgrađenim građevinskim zemljištem smatra se i zemljište na kojemu se nalazi ruševina zgrade.

II. NAČIN OBRAČUNA KOMUNALNE NAKNADE

Članak 4.

            Visina komunalne naknade određuje se ovisno o:

  • zoni u kojoj se nalazi nekretnina (kz),
  • vrsti i namjeni nekretnine iz članka 3. stavka 1. ove Odluke (Kn)

            Komunalna naknada obračunava se po četvornom metru (m2) površine nekretnine za koju se utvrđuje obveza plaćanja komunalne naknade,  i to za:
1. stambeni, poslovni i garažni prostor po jedinici korisne površine koja se utvrđuje na način propisan Uredbom o uvjetima i mjerilima za utvrđivanje zaštićene najamnine („Narodne novine", broj 40/97 )
2. građevinsko zemljište koje služi obavljanju poslovne djelatnosti i neizgrađeno građevinsko zemljište po jedinici stvarne površine.
Iznos komunalne naknade po četvornom metru (m2) površine nekretnine utvrđuje se množenjem koeficijenta zone (Kz), koeficijenta namjene (Kn) i vrijednosti boda komunalne naknade (B).

                                                              Članak 5.

Vrijednost boda komunalne naknade (B) određuje odlukom općinsko vijeće do kraja studenoga tekuće godine koja se primjenjuje od 1. siječnja iduće godine.
Vrijednost boda iz stavka 1. ovoga članka određuje se u kunama po četvornom metru (m2) korisne površine stambenog prostora u prvoj zoni .
Ako Gradsko vijeće ne odredi vrijednost boda iz stavka 1. ovog članka do kraja studenoga tekuće godine, za obračun komunalne naknade u sljedećoj kalendarskoj godini vrijednost boda se ne mijenja.
Prilikom prikupljanja podataka za utvrđivanje svih mjerila za obračun komunalne naknade, koristi će se  službene evidencije Općine Kistanje, podaci iz izdanih akata za građenje, izvaci iz zemljišnih knjiga i posjedovnih listova, podaci koje dostave obveznici te će se vršiti kontrola površine i namjene očevidom na nekretnini obveznika.

III. NASELJA U KOJIMA SE NAPLAĆUJE KOMUNALNA NAKNADA

Članak 6.

Komunalna naknada plaća se u svih 14  naselja Općine Kistanje:Kistanje, Đevrske, Krnjeuve, Ivoševci, Biovičino selo,Nunić, Modrino selo, Kolašac, Varivode,Kakanj, Smrdelje, Zečevo, Parčić i Gošić.

IV. PODRUČJA ZONA I KOEFICIJENT ZONE
 

Članak 7.

U Općini Kistanje određuju se ukupno tri zone za naplaćivanje komunalne naknade i to:
1. (prva), 2. (druga), 3. (treća) zona.
- 1. (prva) zona obuhvaća naselja:Kistanje i Đevrske centar.
- 2. (druga) zona obuhvaća naselja:Varivode, Smrdelje, Kakanj, Ivoševci, Zečevo, Gošić, Krnjeuve, Đevrske selo (Nožice, Gornje Polje, Donji Ležaići i Gornji Ležaići), Nunić, Biovičino Selo, Kolašac i Modrino Selo.
- 3. (treća) zona obuhvaća naselja: Parčić.

Članak 8.

 Koeficijenti zona (Kz) za pojedine zonesu:

  • za prvu zonu                1,00
  • za drugu zonu              0,70
  • za treću zonu                0,50

 

V. KOEFICIJENT NAMJENE

Članak 9.

Koeficijent namjene (Kn) ovisno o vrsti nekretnine i djelatnosti koja se obavlja iznosi za:

  • stambeni prostor                                                                                                            - 1,00
  • stambeni i poslovni prostor koji koriste neprofitne udruge građana                            - 1,00
  • garažni prostor                                                                                                               - 1,00
  • neizgrađeno građevinsko zemljište                                                                            - 0,05
  • poslovni prostor koji služi za proizvodne djelatnosti                                                 -  2,00
  • poslovni prostor koji služi za djelatnosti koje nisu proizvodne :

-trgovine, barovi, restorani, hoteli, apartmani, autokampovi ,pošta                              - 3,00
- ustanove koje obavljaju poslove državne uprave i javnih ovlasti (javna uprava,  unutarnji poslovi, poslovi zdravstvene zaštite, socijalne i dječje zaštite), osnovnog i srednjeg obrazovanja                                                                                                              - 1,00
7.poslovni prostor koji koriste sportske, civilne i druge udruge koje ostvaruju profit te
političke stranke                                                                                                              - 2,00
8. ostale uslužne djelatnosti                                                                               - 2,00
9.djelatnosti financijskog poslovanja , prodaja nekretnina i poslovne usluge                                                                                                                             - 2,00
10. građevinsko zemljište koje služi obavljanju poslovne djelatnosti koeficijent namjene  se određuje u visini od 10% koeficijenta namjene koji je određen za poslovni prostor kojemu građevinsko zemljište služi u obavljanju poslovne djelatnosti.

Članak 10.

Za poslovni prostor i građevinsko zemljište koje služi obavljanju poslovne djelatnosti, kad se poslovna djelatnost ne obavlja više od 6 mjeseci u kalendarskoj godini, koeficijent namjene umanjuje se za 50%, ali ne može biti manji od koeficijenta namjene za stambeni prostor, odnosno neizgrađeno građevinsko zemljište.
Postupak za djelomično oslobađanje plaćanja komunalne naknade pokreće obveznik uz predočenje rješenja nadležnog tijela o prestanku djelatnosti u odnosnom poslovnom prostoru.   
Poslovni prostori u kojima se ne obavlja poslovna djelatnost podliježu obvezi plaćanja komunalne naknade za cijelu godinu temeljem vlasništva nekretnine.

VI.       OBVEZNICI PLAĆANJA KOMUNALNE NAKNADE

 

Članak 11.

Obveznik plaćanja komunalne naknade je vlasnik odnosno korisnik stambenog prostora, poslovnog prostora, garažnog prostora, građevinskog zemljišta koje služi obavljanju poslovne djelatnosti i neizgrađenog građevinskog zemljišta na području Općine Kistanje.
Korisnik nekretnine iz stavka 1. ovoga članka plaća komunalnu naknadu:
1. ako je na njega obveza plaćanja te naknade prenesena pisanim ugovorom
2. ako nekretninu koristi bez pravne osnove ili
3. ako se ne može utvrditi vlasnik.
Vlasnik nekretnine solidarno jamči za plaćanje komunalne naknade ako je obveza plaćanja te naknade prenesena na korisnika nekretnine pisanim ugovorom.

Članak 12.

Obveza plaćanja komunalne naknade nastaje:
1. danom izvršnosti uporabne dozvole odnosno danom početka korištenja nekretnine koja se koristi bez uporabne dozvole,
2. danom sklapanja ugovora kojim se stječe vlasništvo ili pravo korištenja nekretnine,
3. danom pravomoćnosti odluke tijela javne vlasti kojim se stječe vlasništvo nekretnine,
4. danom početka korištenja nekretnine koja se koristi bez pravne osnove.
Obveznik plaćanja komunalne naknade dužan je u roku od 15 dana od dana nastanka obveze plaćanja komunalne naknade, promjene osobe obveznika ili promjene drugih podataka bitnih za utvrđivanje obveze plaćanja komunalne naknade (promjena obračunske površine nekretnine ili promjena namjene nekretnine) prijaviti  Jedinstvenom upravnom odjelu Općine Kistanje nastanak te obveze odnosno promjenu tih podataka.
Ako obveznik plaćanja komunalne naknade ne prijavi obvezu plaćanja komunalne naknade, promjenu osobe obveznika ili promjenu drugih podataka bitnih za utvrđivanje obveze plaćanja komunalne naknade u propisanom roku, dužan je platiti komunalnu naknadu od dana nastanka obveze.

Članak 13.

Rješenje o utvrđivanju komunalne naknade, obustavi postupka, djelomičnom ili potpunom oslobađanju od plaćanja komunalne naknade donosi Jedinstveni upravni odjel Općine Kistanje u skladu s ovom Odlukom i Odlukom o vrijednosti boda komunalne naknade (B).
Rješenje o komunalnoj naknadi donosi se do 31. ožujka tekuće godine ako se odlukom općinskog vijeća mijenja vrijednost boda komunalne naknade (B) ili drugi podatak bitan za njezin izračun u odnosu na prethodnu godinu te u slučaju promjene drugih podataka bitnih za utvrđivanje obveze plaćanja komunalne naknade.
Rješenje o komunalnoj naknadi donosi se i ovršava u postupku i na način propisan zakonom kojim se uređuje opći odnos između poreznih obveznika i poreznih tijela koja primjenjuju propise o porezima i drugim javnim davanjima, ako Zakonom o komunalnom gospodarstvu nije propisano drukčije.
Rješenjem o komunalnoj naknadi utvrđuje se:
1. iznos komunalne naknade po četvornome metru (m2) nekretnine
2. obračunska površina nekretnine
3. godišnji iznos komunalne naknade
4. mjesečni iznos komunalne naknade odnosno iznos obroka komunalne naknade ako se naknada ne plaća mjesečno  i
5. rok za plaćanje mjesečnog iznosa komunalne naknade odnosno iznosa obroka komunalne naknade ako se naknada ne plaća mjesečno.
Godišnji iznos komunalne naknade utvrđuje se množenjem površine nekretnine za koju se utvrđuje obveza plaćanja komunalne naknade i iznosa komunalne naknade po četvornome metru (m2) površine nekretnine.
Ništavo je rješenje o komunalnoj naknadi koje nema sadržaj propisan stavkom 4. ovoga članka.
Protiv rješenja o komunalnoj naknadi i rješenja o njegovoj ovrsi te rješenja o obustavi postupka može se izjaviti žalba upravnom tijelu županije nadležnom za poslove komunalnog gospodarstva.

VII. ROKOVI PLAĆANJA

Članak 14.

Komunalnu naknadu za stambeni prostor obveznici plaćaju u tromjesečnom iznosu, a za poslovni prostor u mjesečnom iznosu.
Godišnji iznos komunalne naknade za stambeni prostor, garažni prostor i neizgrađeno građevinsko zemljište plaća se za tekuću godinu tromjesečno, s rokovima dospijeća na način kako slijedi:

  • za 1. tromjesečje do 20. travnja tekuće godine,
  • za 2. tromjesečje do 20. srpnja tekuće godine,
  • za 3. tromjesečje do 20. listopada tekuće godine,
  • za 4. tromjesečje do 20. siječnja iduće  godine.

 

Plaćanje komunalne naknade vrši se temeljem uplatnica, odnosno računa.
U slučaju da obveznik plaćanja komunalne naknade ne zaprimi uplatnicu ili račun, dospjelu obvezu dužan je platiti temeljem Rješenja prema utvrđenim rokovima.

Članak 15.

Ako se obveznik prestane koristiti prostorom, a ne postupi u smislu članka 14. stavka 2. ove Odluke, smatra se i dalje obveznim plaćati komunalnu naknadu i to sve do trenutka dok ne dostavi isprave na temelju kojih bi se moglo donijeti novo rješenje.
Na dospjeli iznos neplaćene komunalne naknade obračunava se zakonska zatezna kamata. Ukoliko obveznik plaćanja komunalne naknade istu ne plati u roku utvrđenom rješenjem iz članka 15. ove Odluke, Jedinstveni upravni odjel pokrenuti će postupak za prisilnu naplatu.
Nasljednik nekretnine dužan je podmiriti dospjeli, a nepodmireni iznos komunalne naknade na nekretnini koju je naslijedio.
Za dospjeli, a nepodmireni iznos komunalne naknade na nekretnini koja je otuđena (kupoprodaja i slično) teretit će se dosadašnji vlasnik, ako ugovorom ta obveza nije prenijeta na novog vlasnika.

 

VIII. OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA

Članak 16.

Zbog važnosti za Općinu Kistanje u potpunosti se oslobađaju komunalne naknade vlasnici, odnosno korisnici nekretnina:

  • ustanove kojima je osnivač Općina Kistanje
  • koje služe za obavljanje vjerske djelatnosti,
  • koje služe za potrebe udruga invalidnih i hendikepiranih osoba,

 

IX. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 17.

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o komunalnoj naknadi („Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije, br.16/2001.g.)

Članak 18.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u „Službenom vjesniku Šibensko-kninske županije“.

 

                                         
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KISTANJE
PREDSJEDNIK
Marko Sladaković

 

KLASA:363-03/19-01/4
URBROJ:2182/16-02-19-1
U Kistanjama, 31.siječnja 2019.g.

 

ODLUKA o visini paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu i objektu za robinzonski smještaj

Na temelju članka 57. Zakona o porezu na dohodak („Narodne novine“ broj:115/16 i 106/18), Pravilnika o paušalnom oporezivanju djelatnosti iznajmljivanja i organiziranja smještaja u turizmu („Narodne novine“, broj 1/2019) i čl.32. Statuta Općine Kistanje („Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije“ broj 8/09.,15/10., 4/13 i 2/18), Općinsko vijeće Općine Kistanje na 11.sjednici održanoj 31.siječnja 2019.godine, donijelo je:

ODLUKU
o visini paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu i objektu za robinzonski smještaj
 
Članak 1.
Ovom odlukom određuje se visina paušalnog poreza po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu i /ili kamp odmorištu i objektu za robinzonski smještaj, kojeg plaća porezni obveznik koji na području Općine Kistanje ostvaruje dohodak od iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima, organiziranja kampova i objekata za robinzonski smještaj, sukladno zakonu kojim se uređuje porez na dohodak.
 
Članak 2.

Paušalni porez po krevetu odnosno po smještajnoj jedinici u kampu i /ili kamp odmorištu i objektu za robinzonski smještaj plaća se u iznosu od 150,00 kuna godišnje za cijelo područje Općine Kistanje.
 
Članak 3.
Poslove u vezi s utvrđivanjem , evidentiranjem, nadzorom, naplatom i ovrhom radi naplate poreza obavlja Ministarstvo financija, Porezna uprava.

Članak 4.
Ova Odluka stupa na snagu prvog dana od dana objave u Službenom vjesniku Šibensko-kninske županije, a primjenjuje se od 01.01.2019.g.

KLASA: 410-01/19-01/3
URBROJ: 2182/16-01-19-1
Kistanje, 31.siječnja 2019.g.
OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KISTANJE
Predsjednik
Marko Sladaković

ZAKLJUČAK o primanju na znanje Izvješća Mandatne komisije povodom prestanka mirovanja mandata vijećniku Rajku Mandiću

Na temelju članka  79. st.6. i st.7.Zakona o lokanim izborima (Narodne novine, broj 144/12 i 121/16) i članka 44. Statuta Općine Kistanje ("Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije",broj 8/09., 15/10. , 4/13. i 2/18), Općinsko vijeće Općine Kistanje na 11. Sjednici  održanoj dana 31. siječnja 2019. godine, donosi

ZAKLJUČAK
o primanju na znanje Izvješća Mandatne komisije povodom prestanka mirovanja mandata vijećniku Rajku Mandiću

I.
Prima se na znanje Izvješće Mandatne komisije Općinskog vijeća Općine Kistanje od dana 31. siječnja 2019.godine.

II.
Na temelju izvješća iz točke I. ovog zaključka utvrđuje se da su se ispunili zakonski uvjeti za prestanak mirovanja mandata članu Općinskog vijeća Općine Kistanje Rajku Mandiću, koji od 02.siječnja 2019.g. nastavlja obnašati dužnost općinskog vijećnika.
 
III.
Ovaj Zaključak stupa na snagu danom donošenja,a objavit će se u «Službenom vjesniku Šibensko –kninske županije».

KLASA: 021-05/19-01/3
URBROJ: 2182/16-01-19-1
Kistanje,31.siječnja 2019.

OPĆINSKO VIJEĆE  OPĆINE KISTANJE
PREDSJEDNIK
Marko Sladaković

ISPRAVAK Proračuna Općine Kistanje za 2019. godinu i projekcije Proračuna 2020.-2021. godinu

Nakon izvršenog uspoređivanja s izvornim tekstom utvrđene su pogreške u Proračunu Općine Kistanje za 2019. godinu i projekciji Proračuna 2020. - 2021. godinu (»Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije«, broj 15/18) te privremena pročelnica , daje

ISPRAVAK
Proračuna Općine Kistanje za 2019. godinu i projekcije Proračuna 2020.-2021. godinu

I.

U Proračunu Općine Kistanje za 2019.g. i projekcijama Proračuna Općine Kistanje za 2020.-2021.g., koji su objavljeni u „Službenom vjesniku Šibensko-kninske županije“ broj 15/18 . od 18.prosinca 2018.g., greškom nije zbrojen iznos od 100.000,00 kuna koji se nalazi na stavci K1001084 „Pojačano održavanje i proširenje Šubićeve ulice“ u Programu P10018 “ Komunalna infrastruktura-izgradnja“ Proračuna za 2019.g. , tako da u stavci „ Ukupno aktivnosti“ programa pod rednim brojem P10018 /Program 18. Komunalna infrastruktura-izgradnja/ umjesto broja »1.305.000,00« treba stajati broj »1.405.000,00«, u tablici „A. Račun prihoda i rashoda “ u stavci „Rashodi za nabavu nefinancijske imovine“ umjesto broja »19.781.285,00“ treba stajati broj »19.881.285,00« , u stavci „Rashodi ukupno“ umjesto broja „30.251.196,00“ treba stajati broj „30.351.196,00“, u stavci „RAZLIKA-MANJAK“ umjesto broja
„-1.189.641,00“ treba stajati broj „-1.289.641,00“, u tablici „D. Proračun ukupno“ u stavci „Rashodi i izdaci“ umjesto broja „30.251.196,00 „ treba stajati broj „30.351.196,00“ i u stavci „Razlika-višak/manjak“ umjesto broja „ 1.110.359,00“ treba stajati broj „1.010.359,00“.
II.


Ovaj Ispravak objavit će se u »Službenom vjesniku Šibensko-kninska županije“.

KLASA:023-01/19-01/1
URBROJ:2182/16-03/1-19-1
Kistanje,22.siječnja 2019.g.
Privremena pročelnica
Jedinstvenog upravnog odjela Općine Kistanje
Sandra Ardalić, dipl.prav.

PRORAČUN OPĆINE KISTANJE ZA 2019. SA PROJEKCIJAMA PRORAČUNA ZA 2020. I 2021.GODINU

Dokument možete preuzeti OVDJE.

PLAN klasifikacijskih oznaka i brojčanih oznaka stvaratelja i primatelja akata Jedinstvenog upravnog odjela i drugih tijela Općine Kistanje za 2019. godinu

Dokument možete preuzeti OVDJE.

ANALIZA STANJA SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE NA PODRUČJU OPĆINE KISTANJE ZA 2018. GODINU

Na temelju članka 17.stavka1 , alineje 1. Zakona o sustavu civilne zaštite („Narodne novine“ br.82/15), članka 39. Statuta Općine Kistanje  („Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije“,broj 8/09,15/10, 4/13 i 2/18)Općinsko vijeće Općine Kistanje na 10.sjednici održanoj dana 20.prosinca 2018.g. donosi

ANALIZU
STANJA SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE NA PODRUČJU OPĆINE KISTANJE
ZA 2018. GODINU

I. UVOD


Godišnjim analizama stanja sustava civilne zaštite prati se napredak implementacije ciljeva iz Smjernica, utvrđuje novo stanje, redefiniraju prioriteti, ocjenjuje doprinos nositelja i sudionika u provođenju mjera i aktivnosti iz plana razvoja sustava civilne zaštite, analizira financiranje sustava civilne zaštite i realizacija svih drugih aktivnosti od značaja za provođenje revizije planova razvoja sustava civilne zaštite.
Godišnju analizu stanja sustava civilne zaštite prema članku 17. Stavak 1. Zakon o sustavu civilne zaštite (NN 82/15) donosi Predstavničko tijelo na prijedlog Načelnika.
Nadalje u članku 17. stavku 4. Zakon određuje da načelnik koordinira djelovanje operativnih snaga sustava civilne zaštite osnovanih za područje Općine Kistanje u velikim nesrećama i katastrofama uz stručnu potporu Stožera civilne zaštite Općine Kistanje.    
Općina Kistanje, građani, pravne osobe i udruge te svi nositelji prava i obveza u civilnoj zaštiti na području Općine Kistanje, dužni su provoditi temeljne zadaće sustava civilne zaštite, a to su:

  • praćenje i prosudba aktivnosti od nastanka i razvoja katastrofe i veće nesreće,
  • prevencijom, organiziranjem i pripremanjem aktivnosti i mjera kojima je svrha povećati i unaprijediti pripravnost postojećih operativnih snaga i institucionalnih snaga za reagiranje u katastrofama i većim nesrećama,
  • trajnim organiziranjem, pripremanjem, osposobljavanjem, uvježbavanjem i usavršavanjem sudionika civilne zaštite,
  • uzbunjivanjem građana i priopćavanjem uputa o ponašanju glede mogućih prijetnji,
  • obavješćivanje sudionika civilne zaštite o prijetnjama te mogućnostima, načinima, mjerama i aktivnostima civilne zaštite,
  • aktiviranje operativnih snaga civilne zaštite (službi i postrojbi pravnih osoba i tijela državne i lokalne uprave koji se civilnom zaštitom  bave u svojoj redovitoj djelatnosti, vatrogasnih zapovjedništava i postrojbi, Stožera civilne zaštite, zapovjedništava i postrojbi civilne zaštite)
  • otklanjanje posljedica prirodnih, tehničko-tehnoloških velikih nesreća i katastrofa, terorizma i ratnih razaranja

Općina Kistanje ima usvojenu Procjenu rizika od velikih nesreća na području Općine Kistanje te Plan zaštite i spašavanja i Plan civilne zaštite na području Općine Kistanje koji ostaju na snazi do izrade prvog Plana djelovanja civilne zaštite.
Temeljem Zakona o sustavu civilne zaštite (NN 82/15) i podzakonskih propisa sustava civilne zaštite, Općina Kistanje je donijela sljedeće važeće akte:

  1. Procjenu rizika od velikih nesreća za Općinu Kistanje
  2. Plan zaštite i spašavanja i Plan civilne zaštite na području Općine Kistanje
  3. Analizu stanja sustava civilne zaštite na području Općine Kistanje u 2017. godini
  4. Smjernice za organizaciju i razvoj sustava civilne zaštite na području Općine Kistanje za razdoblje 2016.- 2020. godine i Godišnji plan razvoja sustava civilne zaštite na području Općine Kistanje s financijskim učincima za trogodišnje razdoblje  temeljem članka 17. stavka 1. točke 1. Zakona o sustavu civilne zaštite (NN. 82/15.)    
  5. Odluka o osnivanju i imenovanju Stožera civilne zaštite Općine Kistanje, 2018.
  6. Plan vježbi civilne zaštite na području Općine Kistanje, 2018. godine
  7. Plan razvoja sustava civilne zaštite na području Općine Kistanje za 2017.
  8. Odluka o postupku izrade Procjene rizika od velikih nesreća za područje Općine Kistanje i osnivanju Radne skupine za izradu Procjene rizika od velikih nesreća za područje Općine Kistanje

II. OPERATIVNE SNAGE SUSTAVA CIVILNE ZAŠTITE


Operativne snage sustava civilne zaštite na području Općine Kistanje su:

  1. Stožer civilne zaštite Općine Kistanje
  2. DVD Sveti Juraj
  3. Gradsko društvo Crveni križ Knin
  4. Hrvatska gorska služba spašavanja (HGSS) – Stanica Šibenik
  5. Postrojbe i povjerenici civilne zaštite Općine Kistanje
  6. Koordinatori na lokaciji
  7. Pravne osobe u sustavu civilne zaštite
1. STOŽER CIVILNE ZAŠTITE

Načelnik Općine Kistanje je Odlukom osnovao Stožer civilne zaštite te imenovao načelnika, zamjenika načelnika i članove stožera civilne zaštite. Načelnik Stožera civilne zaštite Općine Kistanje je zamjenik općinskog Načelnika. Stožer civilne zaštite Općine Kistanje broji 10 članova.
Načelnik Općine Kistanje je za osnovani Stožer nije donio Poslovnik o radu Stožera CZ Općine Kistanje kojim se definira način rada Stožera.
Područni ured za zaštitu i spašavanje Šibenik, sukladno mogućnostima u odnosu na druge prioritete tijekom katastrofe i velike nesreće, Stožeru civilne zaštite Općine Kistanje pruža stručnu pomoć tijekom vremenskog perioda u kojem je aktiviran.
Načelnik Općine Kistanje nije donio je Odluku o donošenju Plana rada Stožera CZ.
Pozivanje i aktiviranje Stožera nalaže Načelnik Stožera, odnosno osoba koju Načelnik Stožera ovlasti. Članovi Stožera pozivaju se, u pravilu, putem nadležnog Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Šibenik ili na način utvrđen Planom pozivanja Stožera civilne zaštite Općine Kistanje.
Administrativno – tehničke poslove za potrebe Stožera civilne zaštite Općine Kistanje obavlja upravni odjel Općine Kistanje.

 

2. DVD Sveti Juraj

Kroz svoje stalne aktivnosti i neprekidno stanje pripravnosti predstavlja udarnu i interventnu postrojbu za rješavanje nastalih problema, od spašavanja u slučaju požara otvorenog i zatvorenog prostora, do spašavanja nastradalih u prometnim nezgodama, preko opskrbe stanovništva vodom u slučaju suša ili raspada vodovodnog sistema, do spašavanja u slučaju velikih količina oborina i djelovanja u slučaju većih nesreća, a u čemu su se iskazali u proteklom razdoblju.
Na području Općine Kistanje djeluje dobrovoljno vatrogasno društvo DVD Sveti Juraj.
Vatrogastvo Općine je po stručnosti, opremljenosti i osposobljenosti i spremnosti, najkvalitetnija postojeća operativna i organizirana snaga civilne zaštite i njen glavni nositelj na ovom području, stoga je kroz posebne proračunske stavke potrebno predvidjeti financijska sredstva za vatrogastvo za 2019. uz neophodna procijenjena uvećanja sukladno propisima, strukovnim zahtjevima i funkcionalnim potrebama. Proračunska bi sredstva, zajedno s ostalim prihodima DVD-a, trebala biti dostatna za financiranje godišnjih potreba DVD-a, uključujući i provođenje Plana motrenja i čuvanja i ophodnje građevina i površina otvorenog prostora za koje prijeti povećana opasnost od nastajanja i širenja požara.

Vatrogasne intervencije:

Na području Općine su održavani protupožarni putovi sukladno financijskim mogućnostima i Planu održavanja.
Analizirajući aktivnosti DVD-a Sveti Juraj u cijelini u proteklom razdoblju dolazimo do zaključka da su intervencije odrađene prema pravilima službe, da su vježbe odrađivane prema planu te da preventivne radnje koje su odrađene predstavljaju bitan napredak u protupožarnoj zaštiti. Vatrogastvo će i dalje nastaviti svoj rad sukladno Procjeni i Planu zaštite od požara te svojim Operativnim planovima.

3. GRADSKO DRUŠTVO CRVENI KRIŽ

Hrvatski Crveni križ je nacionalni, humanitarni i dobrovoljni savez županijskih udruga Crvenog križa i udruga gradskih i općinskih društava Crvenog križa koji djeluje na osnovi načela međunarodnog pokreta Crvenog križa i uživa posebnu zaštitu i skrb Republike Hrvatske. Gradsko društvo Crvenog križa Knin, svojim aktivnostima djeluje na području Općine Kistanje.
Općina Kistanje ima ugovor s Gradskim Društvom Crvenog Križa Knin o sufinanciranju.

4. HRVATSKA GORSKA SLUŽBA SPAŠAVANJA

Hrvatska gorska služba spašavanja - Stanica Šibenik predstavlja interventnu javnu službu, koja je specijalizirana za spašavanje s nepristupačnih terena, pri teškim vremenskim prilikama.

Sukladno Zakonu o HGSS-u prevencija, organiziranje, pripremanje i provođenje aktivnosti i mjera kojima je svrha povećati i unaprijediti pripravnost, javni je interes i obveza lokalnih zajednica na čijem prostoru stanica djeluje pa tako i Općina Kistanje.
Iz proračuna Općine Kistanje svake godine se izdvaja iznos za sufinanciranje djelatnosti HGSS-a.

5. POSTROJBE CIVILNE ZAŠTITE I POVJERENICI CIVILNE ZAŠTITE

Sastav i struktura postrojbi civilne zaštite uređuje se u skladu s Uredbom o sastavu i strukturi postrojbe civilne zaštite (NN 27/17).
Popuna, osposobljavanje i opremanje postrojbi provodi se u skladu s Pravilnikom o ustrojstvu, popuni i opremanju postrojbi civilne zaštite (NN 111/07.) i usvojenom Procjenom rizika od velikih nesreća Općine Kistanje.
Navedeno popunjavanje i revidiranje postrojbi CZ te povjerenika CZ, planira se provoditi i u narednom razdoblju 2019/2020.g., daljnjim pozivanjem dragovoljaca, volontera kao i pripadnika specijaliziranih udruga u sustavu civilne zaštite.
U slučaju neposredne prijetnje, katastrofe i velike nesreće čije posljedice nadilaze mogućnosti gotovih operativnih snaga Općine Kistanje mobilizira se postrojba opće namjene CZ i druge organizirane snage civilne zaštite.

Prikaz planirane popune civilne zaštite na području Općine Kistanje:

Ukupno

Stožer civilne zaštite

Povjerenici

Postrojbe Opće namjene

53

10

13

30


6. PRAVNE OSOBE U SUSTAVU CIVILNE ZAŠTITE NA PODRUČJU OPĆINE KISTANJE
Službe i pravne osobe koje se civilnom zaštitom i spašavanjem bave u okviru redovne djelatnosti čine temelj sustava civilne zaštite na području Općine Kistanje. Pravne osobe koje obavljaju poslove civilne zaštite djeluju sukladno svojim operativnim planovima i Planu civilne zaštite za područje Općine Kistanje.

Općina Kistanje je 2016. je donijela Odluku o određivanju pravnih osoba od posebnog interesa za sustav civilne zaštite.  Potrebno je donijeti novu Odluku sukladno Procjeni rizika od velikih nesreća za područje Općine Kistanje. 
Općina Kistanje bi Odlukom o određivanju pravnih osoba od interesa za civilnu zaštitu na području Općine Kistanje definirala pravne osobe koje bi sudjelovale u provođenju pojedinih mjera civilne zaštite i spašavanja, a s ciljem priprema i sudjelovanja u otklanjanju posljedica katastrofa i velikih nesreća. Pravnim osobama od interesa za civilnu zaštitu Općine Kistanje potrebno je dostaviti Izvode iz Procjene rizika i Plana djelovanja civilne zaštite na području Općine Kistanje. Navedene pravne osobe kojima civilna zaštita i spašavanje nije redovna djelatnost, izrađuju svoje operativne planove u kojima se utvrđuju mjere, postupci i način realizacije operativnih zadaća.

III. MJERE I AKTIVNOSTI U SUSTAVU CIVILNE ZAŠTITE

1) UZBUNJIVANJE I OBAVJEŠĆIVANJE

Na području Općine Kistanje ne postoji sustav za uzbunjivanje.

2) EDUKACIJA I ZBRINJAVANJE

U cilju provedbe mjera civilne zaštite, posebno evakuacije i zbrinjavanja građana, u proteklom razdoblju sukladno financijskim mogućnostima nabavljana su sredstva civilne zaštite za potrebe Općine Kistanje. 
Nabavka opreme, sredstava, odora civilne zaštite te vježbe i izobrazba postrojbi i pripadnika civilne zaštite, realizirati će se na prijedlog Stožera civilne zaštite Općine Kistanje temeljem predloženog financijskog plana za naredno razdoblje u 2018. – 2019. godinu.

IV. OSPOSOBLJAVANJE I VJEŽBE U SUSTAVU CIVILNE ZAŠTITE


Osposobljavanje za civilnu zaštitu je obrazovni proces u kojem sudionici civilne zaštite i spašavanja stječu visoku razinu stručno tehničkog znanja i vještine potrebne za izvršavanja zadaća u civilnoj zaštiti i spašavanju. Svaki subjekt u okviru svog djelokruga i mogućnosti provodi obuku i usavršavanje.
U suradnji s Područnim uredom za zaštitu i spašavanje Šibenik obavljeno je osposobljavanje dijela članova Stožera civilne zaštite.
Sukladno zakonskim obvezama Načelnik Općine Kistanje obavio je stručno osposobljavanje u području civilne zaštite i spašavanja, a koje je provela Državna uprava za zaštitu i spašavanje.
Edukacija i osposobljavanje građana za osobnu i uzajamnu zaštitu provodi se programima informativno – promotivnog djelovanja te kroz programe koje provode humanitarne organizacije i udruge građana koje se bave određenim oblicima civilne zaštite i spašavanja, kao i putem odgovarajućih vježbi civilne zaštite i spašavanja.

V. ZAKLJUČAK


U cilju stvaranja učinkovitih snaga civilne zaštite neophodno je da i dalje operativne snage, svi subjekti civilne zaštite i spašavanja na području Općine Kistanje u koordinaciji sa Stožerom civilne zaštite, stručnom službom za zaštitu i spašavanje Općine Kistanje i Područnim uredom za zaštitu i spašavanje Šibenik sudjeluju u:

  • praćenju svih ugroza i događanja putem jedinstvenog komunikacijskog Centra 112,
  • izrađivanju i ažuriranju baze podataka za procjenjivanje ugroženosti i izradi Procjene rizika i Plana djelovanja civilne zaštite na području Općine kao i operativnih planova civilne zaštite pravnih osoba  u slučaju velikih nesreća i katastrofa,
  • vođenju kvalitetne baze podataka o ljudskim i materijalnim resursima, kao i o kritičnoj infrastrukturi,
  • pripremi organizacije za preventivno djelovanje u cilju podizanja pripravnosti i sposobnosti sustava na svim razinama,
  • podizanju načina informiranosti o osobnoj i uzajamnoj zaštiti te utvrđivanju načina  obavješćivanja građana i sudionika civilne  zaštite i spašavanja,
  • provedbi usvojenih standardnih operativnih postupaka i primjeni privremenih provedbenih naputaka

Općina Kistanje potiče koordinaciju i razvoj sustava civilne zaštite i spašavanja na svom području te posebno aktivira pravne osobe i udruge u sustavu civilne zaštite i spašavanja za aktivniji pristup u rješavanju problema čime doprinosi jačanju brige i skrbi za ljude, materijalna i kulturna dobra te okoliš na svom području.

Ova Analiza stanja sustava civilne zaštite na području Općine Kistanje za 2018.g. objavit će se u „Službenom vjesniku Šibensko-kninske županije“.

KLASA:810-03/18-01/10
URBROJ:2182/16-01-18-1
Kistanje,20.prosinca 2018.g.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KISTANJE
PREDSJEDNIK
Marko Sladaković

DRUGE I IZMJENE I DOPUNE PROGRAMA gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i komunalnih vodnih građevina u 2018.godini

Na temelju članka 30.st.4. Zakona o komunalnom gospodarstvu (NN br. 36/95., 70/97., 128/99., 57/00., 109/00., 59/01., 26/03. - pročišćeni tekst, 82/04., 110/04., 178/04., 38/09., 79/09, 153/09, 49/11, 84/11, 90/11, 144/12, 94/13.,153/13.,147/14,36/15), članka 101.st.1.,čl. 107. i čl.108.st.1. Zakona o cestama („Narodne novine“ broj 84/11,22/13,54/13,148/13 i 92/14.) ,Odluke o nerazvrstanim cestama Općine Kistanje (Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije br.14/2011), članka 32.Statuta Općine Kistanje (Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije“ br.8/09.,15/10,4/13,2/18), Općinsko vijeće Općine Kistanje na 10.sjednici od 20.prosinca 2018.g., donijelo je

DRUGE I IZMEJENE I DOPUNE PROGRAMA

 gradnje  objekata i uređaja  komunalne infrastrukture  i komunalnih vodnih građevina   u 2018.godini

Članak 1.

U Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i komunalnih vodnih građevina na području općine Kistanje u 2018.g.(„Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije „ 14/2017. i 7/2018.), članak 2. mijenja se i glasi:

„Članak 2.

  1. Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture u funkciji uređenja i funkcionalnog korištenja javnih površina,opremanje javnih površina potrebnom opremom i uređajima; izgradnja parkirališta i hortikulturalnog uređenja okoliša,izgradnja i ili modernizacija postojećih nerazvrstanih cesta,izgradnja i uređenje javne rasvjete , odvodnje oborinskih voda, uređenje groblja itd.

Redni broj

Naziv investicije

Opis

Plan 2018.

I.Izmjene 2018.

Procjena vrijednosti

u kunama

II.izmjene

Procjena vrijednosti u kunama

1.

Izgradnja nogostupa uz ŽC 6070

Izgradnja nogostupa u uz dio županijske ceste ŽC 6070 u Đevrskama dužine oko 900 metara (MR)

200.000,00

595.000,00

594.450,55

2.

Uređenje igrališta

Obnova asfaltne podloge igrališta sa uređenjem okoliša.

50.000,00

50.000,00

0,00

3.

Izgradnja biciklisti.stazašetnica,autokamp, itd../ slično

Izgradnja biciklističkih staza,šetnica i autokampa na širem području općine

200.000,00

0

45.000,00

4.

Izgradnja autokampa i ili uređenje  okoliša sa parkiralištem.

Uređenje javne površine uz dionicu državne ceste D59 kroz Kistanje, u mjestu Kistanje, sa  parkiralištem  automobila  sa  hortikulturalnim uređenjem okoliša .(NP)

100.000

250.000,00

45.000,00

5.

Izgradnja gravitacijskog cjevovoda Kistanje-manastir Krka, I.faza

Od Kistanja do ulaska u NP Krka,ulaz 1.(V)

800.000,00

500.000,00

0,00

6.

Sanacija i rekonstrukcija zidova lokve Lalića i lokve Varivode

Radovi na  čišćenju, sanaciji  i rekonstrukciji zidova lokve Lalića u Kistanjama  i lokve u Varivodama.

100.000,00

0,00

0,00

7.

Izgradnja dijela ograde mjesnog groblja u Biovičinom Selu

Dovršetak izgradnje  dijela ograde mjesnog groblja u Biovičinom Selu .Dio radova i materijala sufinanciraju mještani  koji koriste navedeno groblje (Nunić,Biovičino Selo i Modrino Selo).(NP)

80.000,00

360.000,00

320.000,00

8.

Izgradnja  ograda /kapela na mjesnim grobljima/općenito

Projektna dokum.za sanaciju, obnovu, rekonstrukciju ili izgradnju
građ.objekata na grobljima (kapelice, ograde).

50.000,00

20.000,00

0,00

9.

Izrada projektne dokumentacije za izgradnju vodovodne mreže u zaseoku Reljići

Izraditi projektnu dokumentaciju za ishođenje dozvola za izgradnju vodovodne mreže u zaseoku Reljići

50.000,00

0,00

0,00

10.

Nabava video nadzora za javne površine

Nabava  opreme video nadzora za javne površine , za zgradu općinske uprave i za proctor oko sadašnjeg stočnog sajma na kojem će se graditi budući incubator “Krka”.(NP)

25.000,00

65.000,00

48.835,00

11.

Dječje (ili tenisko) igralište-izgradnja I opremanje -Kistanje

Izgradnja teniskog igrališta  u dvorištu Osnovne škole “Kistanje 1” kao sportsko rekreacione površine za učenike  ,sportaše  i  ljubitelje sporta .(NP)

50.000,00

200.000,00

0,00

12.

Projektna dokumentacija za sanaciju,

obnovu,rekonstrukciju ili izgradnju građ.objekata na grobljima (kapelice, ograde  i sl.)

Izrada  glavnog projekta z a izgradnju kapelice na mjesnom groblju u Varivodama.

30.000,00

36.000,00

34.000,00

13.

Projektna dokumentacija za  uređenje cesta-I drugo- lokve  itd.

Izrada projetne dokumentacije  za  nerazvrstane ceste  kao uvjet za prijavu na javne pozive  radi osiguranja financijskih sredstava za izvođenje radova na  cestama  i drugo.(NP)

50.000,00

80.000,00

80.000,00

Ukupno:

1.555.000,00

2.156.000,00

1.126.785,55

Izvori financiranja

Naziv

Plan 2018.

I.Izmjene 2018.

II.Izmjene 2018.

Proračun Općine Kistanje

105.000,00

501.000,00

523.950,55

N.P.Krka-naknada zbog zaštićenih prirodnih područja

450.000,00

955.000,00

402.835,00

N.P.Krka- sufinanciranja dijela radova

800.000,00

0,00

0,00

Hrvatske vode

0,00

500.000,00

0,00

Ministarstvo regionalnog razvoja I fondova EU

200.000,00

200.000,00

200.000,00

Ukupno:

1.555.000,00

2.156.000,00

1.126.785,55

  1. Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture za odlaganje komunalnog otpada i pročišćavanje  fekalne kanalizacije

Redni broj

Naziv investicije

Opis

Plan 2018. u

kunama

I.Izmjene 2018.u

u kunama

II.izmjene  u kunama

1.

Nabava kanti za smeće i ili kompostere

Nabava kanti za selektivno sakupljanje komunalnog otpada  i/ili  kompostera . Dio koji financira Općina Kistanje.

OK

250.000,00

250.000,00

83.400,00

2.

Izrada projektne dokumentacije za izgradnju reciklažnog dvorišta za komunalni otpad

Projektna dokumentacija-kompletna

NPK

40.000,00

75.000,00

61.250,00

3.

Izrada projektne dokumentacije za zgradnju reciklažnog dvorišta za građevinski otpad.

Projektna dokumentacija –kompletna

NPK

40.000,00

48.000,00

40.000,00

4.

Izrada projektne dokumentacije za sanaciju odlagališta komunalnog otpada

Izrada projektne dokumentacije za sanaciju i zatvaranje odlagališta komunalnog otpada I.kategorije MACURE-JELENIK

-kompletna -F.

0

190.000,00

190.000,00

5.

Projektna dokumentacija za kanalizacijski sustav-pročistač

Izrada projektne dokumentacije za izvedbu pročistača otpadnih fekalnih voda u novom naselju “Kistanje 1”-EU

0

312.500,00

250.000,00

6.

Sanacija odlagališta komunalnog otpada

Radovi na sanaciji I zatvaranju odlagališta komunalnog otpada I.kategorije MACURE-JELENIK (Procijenjena ukupna vrijednost 3.200.000,00 kn). Dio koji sufinancira Općina Kistanje je  5% vrijednosti investicije).OK

0

160.000,00

0,00

7.

Izgradnja reciklažnog dvorišta za građevinski otpad.

Izvođenje radova na izgradnji reciklažnog dvorišta za građevinski otpad I opremanje istog. (Procijenjena vrijednost investicije 1.755.000,00 kn) .Sredstva u 2018.g.

0

255.000,00

0,00

8.

Izgradnja reciklažnog dvorišta  za komunalni otpad.

Izvođenje radova na izgradnji reciklažnog dvorišta za komunalni otpad I nabava opreme za RD). Procijenjena vrijednost investicije je 2.627.000,00 kn. Sredstva u 2018.g.OK

0

327.000,00

0,00

Ukupno:

330.000,00

1.617.500,00

624.650,00

Izvori financiranja

Naziv

Plan 2018.

I.Izmjene 2018.

II.Izmjene 2018.

Proračun Općine Kistanje

250.000,00

992.000,00

0,00

N.P.Krka-naknada zbog zaštićenih prirodnih područja

80.000,00

123.000,00

434.650,00

Fond za zaštitu okoliša I energetsku učinkovitost

0,00

190.000,00

190.000,00

EU sredstva

0.00

312.500,00

0,00

Ukupno:

330.000,00

1.617.500,00

624.650,00

Članak 2.

Ostale odredbe Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture Općine Kistanje za 2018.g. („Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije“ br.14/2017.i 7/2018.) ostaju neizmijenjene.

Članak 6.

Ove Druge izmjene i dopune gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture Općine Kistanje za 2018. Stupaju na snagu  prvi dan nakon objave u «Službenom vjesniku Šibensko-kninske županije», a primjenjuje se od 01.siječnja 2018.godine.

KLASA:363-01/17-01/8

URBROJ:2182/16-01-18-4

Kistanje ,20.prosinca 2018.g.

OPĆINSKO VIJEĆE OPĆINE KISTANJE

PREDSJEDNIK

Marko Sladaković